Veel gestelde vragen

Krijg ik geld terug als ik me uitschrijf uit de vereniging?

Nee, de vereniging keert geen geld uit bij uitschrijven van een lid. Pas bij overlijden wordt het vastgestelde bedrag van €3000,- uitgekeerd.

Is het mogelijk om naast deze vereniging ook bij een uitvaartverzekering verzekerd te zijn?

Ja, u kunt zich zowel bij een uitvaartverzekering als bij onze vereniging aanmelden. Kijk in dat geval goed na welke kosten de verzekering dekt. U kunt bijkomende kosten van de uitvaart tot een bedrag van €3000,- bij ons declareren.

Kan ik me extra bijverzekeren voor een duurdere uitvaart?

Nee, bij onze vereniging is het niet mogelijk om meer contributie te betalen om later meer geld uitgekeerd te krijgen. Bij overlijden geldt altijd de vastgestelde ‘korting’ van €3000,-

Welke kosten kan ik declareren?

U kunt alle kosten declareren die betrekking hebben tot de uitvaart. Voorbeelden zijn: grafkist/crematiekist, afleggen en opbaren, gebruik mortuarium, uitvaartdienst, rouwauto, zangkoortje, zeswekendienst, drukwerk, algehele regeling, gebruik van aula bij crematie, gebruik condoleanceruimte, crematie, bijzetten van urn in algemene nis van crematorium, verstrooien van as, etc.

Is het mogelijk om een andere uitvaartverzorger te kiezen?

Ja, u kunt eenderwelke uitvaartverzorger kiezen. Dit mag ook een uitvaartverzorger in het buitenland zijn indien u elders woonachtig bent. De uitvaartverzorger kan met onze vereniging contact opnemen in geval van overlijden. U mag altijd onze contactgegevens doorgeven (zie contact gegevens bestuur in het hoofdmenu).

Kan ik lid blijven van de vereniging als ik verhuis naar het buitenland?

Ja, iedereen mag lid blijven of worden van onze vereniging. In geval van overlijden mag de uitvaartverzorger (ook uit het buitenland) met onze vereniging contact opnemen. U mag altijd onze contactgegevens doorgeven (zie contact gegevens bestuur in het hoofdmenu).

Mijn zoon / dochter wil zelf de contributie betalen, kan dat?

Ja, u kunt via het hoofdmenu bij ‘wijziging doorgeven’ het juiste formulier invullen. De gegevens worden dan naar onze ledenadministratie gestuurd en verwerkt in ons ledenbestand. U krijgt bericht als de gegevens verwerkt zijn, we streven ernaar u binnen 10 werkdagen een antwoord te sturen.

Kan ik bij de vereniging vastleggen of ik begraven of gecremeerd wil worden?

Nee, dit kunt u niet vastleggen bij ons. We adviseren om uw wensen met uw naasten te bespreken. Ook kunt u uw wensen vast laten leggen bij een notaris, vraag in dat geval goed na wat de kosten zijn hiervoor. We verlenen geen adviezen over welke notaris u hiervoor moet contacteren.

Mijn vraag staat er niet bij: Indien u nog geen antwoord op uw vraag heeft gevonden op onze website kunt u altijd contact met ons opnemen via het algemene contact formulier of telefonisch. Gelieve dit na 18.00u te doen in verband met dagelijks werk. U vindt de contact gegevens via het hoofdmenu ‘contact gegevens bestuur’.